Dodatkowe zajęcia edukacyjno-rozwojowe dla dzieci klas I-III gorzowskich szkół podstawowych
Projekt „Dodatkowe zajęcia edukacyjno-rozwojowe dla dzieci klas I-III gorzowskich szkół podstawowych”, realizowany w ramach Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Celem projektu jest: indywidualizację procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III gorzowskich szkół podstawowych, zmniejszenie dysproporcji w ich osiągnięciach edukacyjnych, podniesienie jakości procesu kształcenia poprzez uruchomienie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych.
Grupa docelowa: 2 889 uczniów i uczennic klas I - III z następujących szkół: Szkoła Podstawowa nr 1, Szkoła Podstawowa nr 4, Szkoła Podstawowa nr 5, Szkoła Podstawowa nr 6, Szkoła Podstawowa nr 9, Szkoła Podstawowa nr 10, Szkoła Podstawowa nr 11, Szkoła Podstawowa nr 12, Szkoła Podstawowa nr 13, Szkoła Podstawowa nr 14, Szkoła Podstawowa nr 15, Szkoła Podstawowa nr 16, Szkoła Podstawowa nr 17, Szkoła Podstawowa nr 18, Szkoła Podstawowa nr 20, Szkoła Podstawowa nr 21.
Rodzaje zajęć realizowanych w ramach projektu:
zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu,
zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
zajęcia logopedyczne,
zajęcia psychoedukacyjne,
zajęcia z gimnastyki korekcyjnej,
specjalistyczne zajęcia terapeutyczne: w tym arteterapia, dogoterapia, kinezjologia edukacyjna, terapia psychologiczno-pedagogiczna, muzykoterapia, bajkoterapia, biblioterapia, zajęcia ruchowe dla dzieci niepełnosprawnych metodą W.Sherbone i P.Dennisona, integracja sensoryczna, zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów.
Uczniowie klas I-III na terenie miasta, w tym uczniowie SP11, zostali objęci projektem. Dodatkowe zajęcia edukacyjno-rozwojowe dla dzieci klas I-III gorzowskich szkół podstawowych”. W ramach tego projektu uczniowie uczęszczają na następujące zajęcia:
- dla uczniów z trudnościami z zdobywaniu umiejętności matematycznych,
- dla uczniów uzdolnionych matematyczno- przyrodniczych,
- dla uczniów uzdolnionych polonistycznie, - dla uczniów uzdolnionych językowo,
- dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w pisaniu i czytaniu w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji
- psychoedukacyjne dla uczniów z zaburzeniami komunikacji społecznej
- gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy.
Uczniowie uczestniczą w zajęciach w 14 grupach.
Wykaz zajęć realizowanych w Szkole Podstawowej nr 11 w ramach projektu „Dodatkowe zajęcia edukacyjno-rozwojowe dla dzieci klas I – III gorzowskich szkół podstawowych w roku szkolnym 2013/2014
W roku szkolnym 2013/2014 kontynuowana jest realizacja zajęć w ramach projektu „Dodatkowe zajęcia edukacyjno-rozwojowe dla dzieci klas I – III gorzowskich szkół podstawowych”. W projekcie bierze udział 165 uczniów klas I – III szkoły podstawowej. Podczas zajęć uczniowie korzystają z bardzo atrakcyjnych i zróżnicowanych pomocy dydaktycznych, które szkoła otrzymała w ramach projektu. Dzięki zastosowaniu pomocy dydaktycznych, ciekawych metod i form pracy, uczniowie bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach oraz wykazują duże zainteresowanie i zaangażowanie w przyswajaniu nowej wiedzy i rozwijaniu różnorodnych umiejętności.
Poniżej zostały zaprezentowane rodzaje zajęć zorganizowanych w szkole, cele do osiągnięcia, liczba grup i uczniów uczęszczających na zajęcia oraz nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia. W drugiej tabeli znajduje się szczegółowy harmonogram zajęć.
L.p. |
Rodzaj zajęć |
Cele zajęć |
Liczba grup |
Liczba uczniów |
Nauczyciele prowadzący |
1. |
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji |
|
6 |
30 |
Grażyna Hajdasz
Grażyna Petelska |
2. |
Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych |
|
4 |
22 |
Anna Stypińska
Sylwia Zamrzycka |
3. |
Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy
|
|
2 |
6 |
Agnieszka Ceranek |
4. |
Zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej |
|
6 |
33 |
Grażyna Hajdasz
Magdalena Makasów |
5. |
Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy |
|
4 |
26 |
Irena Dembowska |
6. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych matematycznie i przyrodniczo |
|
3 |
24 |
Anna Stypińska |
7. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych polonistycznie |
|
2 |
13 |
Sylwia Zamrzycka |
8. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych plastycznie |
|
2 |
16 |
Grażyna Petelska
Sylwia Zamrzycka |
9. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych teatralnie |
|
1 |
8 |
Anna Stypińska |
10.
|
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych komputerowo |
|
1 |
8 |
Anna Stypińska |
11. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych - język angielski |
|
4 |
26 |
Aleksandra Palka
Urszula Wrońska |
Harmonogram zajęć:
Lp. |
Rodzaj zajęć |
Dzień tygodnia |
Godziny zajęć |
Gabinet |
Nauczyciel prowadzący |
1 |
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji |
wtorek |
10.15 - 11.00 |
208 |
Grażyna Hajdasz |
2. |
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji |
wtorek |
7.45 - 8.30 |
104 |
Grażyna Petelska |
3. |
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji |
poniedziałek |
7.45 - 8.30 |
104 |
Grażyna Petelska |
4. |
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji |
wtorek |
11.15 - 12.00 |
208 |
Grażyna Hajdasz |
5. |
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji |
czwartek |
9.25 - 10.10 |
11 |
Grażyna Petelska |
6. |
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji |
poniedziałek |
8.35 - 9.20 |
104 |
Grażyna Petelska |
7. |
Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych |
wtorek |
7.35 - 8.20 |
306 |
Anna Stypińska |
8. |
Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych |
czwartek |
8.35 - 9.20 |
104 |
Sylwia Zamrzycka |
9. |
Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych |
czwartek |
8.35 - 9.20 |
211 |
Anna Stypińska |
10. |
Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych |
czwartek |
12.15 - 13.00 |
104 |
Sylwia Zamrzycka |
11. |
Zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej |
piątek |
11.15 - 12.15 |
208 |
Grażyna Hajdasz |
12. |
Zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej |
środa |
12.30 - 13.30 |
208 |
Grażyna Hajdasz |
13. |
Zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej |
środa |
8.00 - 9.00 |
208 |
Grażyna Hajdasz |
14. |
Zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej |
czwartek |
10.15 - 11.15 |
208 |
Magdalena Makasów |
15. |
Zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej |
czwartek |
10.15 - 11.15 |
304 |
Grażyna Hajdasz |
16. |
Zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej |
środa |
10.15 - 11.15 |
208 |
Magdalena Makasów |
17. |
Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy |
środa |
8.20 - 920 |
Salka korekcyj. |
Irena Dembowska |
18. |
Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy |
poniedziałek |
7.30 - 8.30 |
Salka korekcyj. |
Irena Dembowska |
19. |
Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy
|
piątek |
12.10 - 13.10 |
Salka korekcyj. |
Irena Dembowska |
20. |
Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy
|
piątek |
8.20 - 9.20 |
Salka korekcyj. |
Irena Dembowska |
21. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych matematycznie i przyrodniczo |
czwartek |
7.45 - 8.30 |
111 |
Anna Stypińska |
22. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych matematycznie i przyrodniczo |
poniedziałek |
7.45 - 8.30 |
111 |
Anna Stypińska |
23. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych matematycznie i przyrodniczo |
wtorek |
14.55 - 15.40 |
111 |
Anna Stypińska |
24. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów uzdolnionych polonistycznie |
wtorek |
13.10 - 13.55 |
104 |
Sylwia Zamrzycka |
25. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych polonistycznie |
środa |
8.00 - 8.45 |
104 |
Sylwia Zamrzycka |
26. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów uzdolnionych - język angielski |
wtorek |
10.15 - 11.00 |
9 |
Urszula Wrońska |
27. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów uzdolnionych - język angielski |
wtorek |
12.15 - 13.00 |
104 |
Aleksandra Palka |
28. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych- język angielski |
piątek |
7.45 - 8.30 |
104 |
Urszula Wrońska |
29. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych- język angielski |
wtorek |
9.25 - 10.10 |
11 |
Aleksandra Palka |
30. |
Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy |
czwartek |
8.25 - 9.25 |
309 |
Agnieszka Ceranek |
31. |
Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy |
wtorek |
8.25 - 9.25 |
309 |
Agnieszka Ceranek |
32. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych teatralnie |
czwartek |
9.25 - 10.10 |
Sala zabaw |
Anna Stypińska |
33. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych plastycznie |
poniedziałek |
12.15 - 13.45 co drugi tydzień |
11 |
Sylwia Zamrzycka |
34. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych plastycznie |
wtorek |
14.00 - 15.30 co drugi tydzień |
104 |
Grażyna Petelska |
35. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych komputerowo |
wtorek |
15.45 - 16.30 |
205 |
Anna Stypińska |